Olen aina pyrkinyt pitämään keikoilla tarvittavan kaluston määrän mahdollisimman pienenä. Esimerkiksi taikakeikalle mennessä minulla oli ennen mukanani vain kokoontaitettava tuoli ja salkku. Myös tulishow:n olen yrittänyt pitää mahdollisimman helposti liikuteltavana, salkku kulkee pyörillä ja toisessa kädessä kannan sammutinta. Tulishow:n kohdalla konseptin repsahtaminen tapahtui viime kesänä, kun lisäsin ohjelmaani yksipyöräisellä tehtäviä temppuja.

 <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Tavoitteena on ollut että kaikki tarvittava kulkee yhdellä kerralla, eikä tarvitse rampata edestakaisin auton ja esiintymispaikan välillä. Tämä myös pienentää sitä riskiä että unohtaisi jotain tärkeää keikkapaikalle.

 

Olen useasti saanut hieman kateellisen sarkastisia kommentteja samaan aikaa keikalla olevilta bändeiltä, jotka jäävät keikan jälkeen punnertamaan erikokoisia roudauslaatikoita autoonsa. Kun minä sen sijaan nappaan salkkuni kiinni, taitan tuolin kasaan ja hyppään autooni.

 

Tämä kaikki on tietenkin johtunut omasta laiskuudestani ja mukavuuden halusta. Olen pyrkinyt siihen että minä keskityn vain esiintymiseen ja esiintymistekniikan hoitaa joku kenelle se on ydinosaamista. Tämän vuoksi olen joutunut jättämään joitain hyviä temppuja pois sen vuoksi että ne eivät sovi tähän "packs small – plays big" –konseptiini.

 

Olen kuitenkin pikkuhiljaa kyllästynyt siihen, että raiderissa pyydetty head-set mikki muuttuukin kapulamikiksi ja valaistus on mitä sattuu tai sitä ei ole. Siispä viime vuonna ostin oman head-set mikin, tänä vuonna tuli sitten oman äänentoiston ja valaistuksen vuoro. Nyt kaluston määrä täyttää auton perän aika täydellisesti, se niistä helpoista ajoista.

 

Valaistusta tarvitsen lähinnä tulishow:ta varten. Yleinen harhaluulo on se, että tulishow kuuluu tehdä pimeässä. No voihan sen tehdä mutta temput täytyy pitää hyvin yksinkertaisena, sillä näen soihduista vain palavan pään, mikä on se mistä ei saisi ottaa kiinni.

 

Alkoi ahdistaa suuresti se, että olen harjoitellut joitain temppuja vuosia ja sitten ne täytyy jättää pois koska valaistus ei sitä salli. Samalla tietoisuus siitä että teen temppuja "puolilla valoilla" enkä pysty tarjoamaan yleisölle parasta osaamistani, alkoi nakertaa siinä määrin että olin pakotettu hankkimaan valot.

 

Ensimmäinen testi vuokrakalustolla tapahtui Luumäen Salpasafareiden tapahtumassa. Esiintymispaikkana toimi suuri joukkosidontapaikaksi louhittu luola joka on osa salpalinjaa. Sain sattumalta mukaani mediavastaavani Artun, joka testaili uutta kameraansa. Tässä on pari kuvaa "uudesta" tulishow:stani.

995208.jpg 

Kivan näköstä, värikalvon väri on "flame red"

 

995212.jpg

Testasin myös ensimmäistä kertaa uutta hankintaani eli palavia palloja. Hyin toimii.

 

Valaistus toimi loistavasti. Mitään temppua ei tarvinnut jättää pois, sain toteutettua omat ammatilliset kunnianhimoni. Kun noita kuvia katselee, niin kyllähän se näyttää ihan hiton paljon paremmalta myös yleisön silmin.

 

Takana ovat ne päivät, jolloin lähdin huolettomasti keikalle vain salkku mukanani. No toisaalta myös kaikki minusta riippumattomat epävarmuustekijät on pyritty minimoimaan, joten onnistumisen avaimet ovat omissa käsissä. Voin olla taas asteen verran tyytyväisempi omaan työhöni. Seuraavaksi voisin lisätä taustamusiikkeja tärkeisiin kohtiin..

 

"kehitys loppuu tyytyväisyyteen"

-tuntematon pikajuoksuvalmentaja-