<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Nyt kun olen päättänyt osallistua viihdetaiteilijoiden sm-kilpailuihin, olen samalla määrännyt itselleni päivämäärän jolloin ohjelma pitää olla kisakunnossa.

 

Ohjelman on ollut kasassa jo viitisen vuotta ja olen esittänyt sitä siinä määrin että kisoihin ilkeää lähteä. Tämä kuitenkin tarjoaa sopivan motiivin kehittää ohjelmaani, joten olen ottanut tavoittekseni kehittää ohjelman heikoimpia kohtia.

 

 Olen valinnut kolme uutta temppua jotka lisään ohjelmaan joita harjoittelen sisätiloissa. Kun lumet sulavat ja ulkoharjoittelu alkaa olemaan mielekästä, siirryn ulos harjoittelemaan kokonaisuutta, poistaen nk. kuolleita hetkiä pyrkien tekemään ohjelmasta jouhevamman kokonaisuuden.

 

Jos haluaa saada jotain aikaiseksi, pitää sille määrätä selkeä tavoite ja päivämäärä. Tämä pätee kaikkiin suunnitelmiin, halusi sitten oppia jonkkatempun, pudottaa painoa tai ostaa asunnon. Jos tavoitteen jättää ilmaan leijumaan, tulee siitä harvoin valmista tai ainakin aikaa menee kauemmin.

 

Kun on määrittänyt tavoitteet selkeästi, tekee se tavoitteeseen pääsemisestä helpompaa, toki stressin määräkin kasvaa deadlinen lähestyessä, mutta tavoitteen saavutettuaan voi onnitella itseään, miettiä mitkä olivat menestystekijät, tai miksi tavoitetta ei saavutettu. Tämän jälkeen on aika juhlia onnistumistaan ja määrätä itseleen seuraava tavoittee ja päivämäärä.