Seuraavat kolme viikonloppua vierähtävät koulutuksen merkeissä. Huomenna alkaa Turun koulutuksen lähijakso, joka kestää tiistaihin asti. Ohjelmassa on ilmaisua tanssia ja oppilasnäytös. 

 

Seuraavana viikonloppuna lähden Ouluun Jarmo Luttisen järjestämään ilmaisu/taikakoulutukseen. Tähän koulutukseen lähtö tuli hieman yllättäen. Olin jo päättänyt olla lähtemättä, kunnes taikurikolleegani Savonlinnasta puhui minut ympäri. Kyytikustannusten jakaminen ja matkaseura saivat minut muuttamaan päätökseni. Tämä on kolmas kerta kun kysestä koulutusta järjestetään ja olen kuullut siitä pelkkää hyvää, joten sijoittamani aika tuskin menee hukkaan.

 

Viikonloppuna 4-5.11. olen jälleen Turussa hakemassa täydennyskoulutusta, Oulun keikan ja tämän välillä olen pari päivää Savonlinnassa opettamassa taikatemppuja, joten kotiin ei kerkeä juuri juurtumaan.

 

Kun tämä putki on ohi, olen saanut sellaisen annoksen taikakoulutusta, että jonkinlainen velhon arvo lienee jo paikallaan. Ainakin tulen olemaan väsynyt, sillä koulutukset ovat varsin intensiivisiä ja matkustaminenkaan ei juuri rentouta. Arkikaan ei tuo juuri lepoa, sillä sirkuskoulun ohjaus pitää minut kiireisenä. Seuraava hengähdystauko taitaa olla joskus jouluna, kun viimeisetkin pikkujoulukeikat on saatu hoidettua.

 

Toisaalta on turha on valittaa. Koulutusta alalle on vähän ja silloin kun tilaisuus siihen tarjotaan, on mahdollisuuteen tartuttava. Olen vakuuttunut, että nämä tekevät minusta paremman taikurin ja esiintyjän, joten sijoittamani aika ja raha ei varmasti mene hukkaan.