Nyt alkaa tämän vuoden työt olla tehty, enää on jäljellä huominen keikka Vantaalla. Tämän vuoden pikkujoulusesonki on ollut onnistunut, olen jaksanut hyvin, mitä nyt loppua kohti pientä uupumusta on ollut nähtävissä.

Taikuri koleegat ovat olleet hyvä tuki pikkujouluaikana. Olen useasti soitellut kavereille keikkamatkalta palaillessani, he ovat olleet luonnollisesti samoissa puuhissa. On ollut terapeuttista vertailla kokemuksia niin hyviä kuin huonojakin. Loppua kohti on kentällä ollut sama mieliala, mukava päästä lomalle enää ei jaksaisi olla hauska.

Lainaanpa tähän taikurikolleegani luvalla hänen minulle lähettämäänsä testiviestiä ”onpa kiva olla esiintymässä hienon ravintolan, hienoissa vip-tiloissa. Isännät on niin kännissä, että syövät pihviä käsin ja uuniperunoita folioineen. Taikuus on haasteita täynnä näin pikkujouluaikaan J

Nykyään on valtaosa pikkujouluyleisöstä hyvin käyttäytyvää väkeä, joten tämän kaltaiset tapahtumat ovat onneksi harvinaisia. Itselleni vastaavat kokemukset rajoittuivat siihen erääseen päihtyneeseen naishenkilöön josta aikaisemmin mainitsin.  Ja toiseen tapahtumaan jossa olin tekemässä lähitemppuja pöydästä pöytään.

Saavuin pöytään, esittelin itseni ja kysyin ”haluasitteko nähdä pari taikatemppua?” Pöytäseurueen naishenkilö vastasi kysyen tiesinkö mitä eroa on etelä- ja pohjiskarjalaisella karjalanpiirakalla? en ehtinyt vastata mitään, kun nainen jo alkoi luennoida asiasta tarjoten minulle kädessä pitämäänsä piirakkaa. Tässä vaiheessa naisen miesystävä alkoi ehdottelemaan että taikuri voisi kohta saada turpaansa, koska noin julkeasti lähestyy hänen naistaan. Tulkitsin tämän keskustelun siten että he eivät halua nähdä taikatemppuja, joten toivottelin kohteliaasti hyvää illan jatkoa ja siirryin seuraavaan pöytään esiintymään.

En tiedä oliko uhka todellinen vai huumoria, olin jo sen verran väsynyt että en halunnut ottaa selvää. Halusin vain välttää viittomakielisen keskustelun, ei sitä aina jaksa olla hauska.

Huomenna keikka Vantaalle ja sitten lomalle, tänään olen jo hieman ehtinyt keräilemään mukaan lähteviä tavaroita, passi, hammasharja ja matkalukemista. Päälle vielä karjalanpojan evästä, niin hyvä tulee.


ps. Savonlinnan keikka ei toteutunut, hyvä niin.