No eihän sieltä kisoista voittoa tullut, ei edes finaalipaikkaa. Kilpailujen taso oli varsin tasainen vain muutama selkeästi heikompi ohjelma. Jos kilpailuista ei suuria odota, niin ei se pettymyskään ole sitten niin iso, näköjään.

Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että pääsin esittämään uutta keilapallo rutiiniani. Olen erittäin ylpeä siitä. Sain myös paljon erinomaista palautetta arvostamiltani ammattilaisilta. Erinomaisella tarkoitan sitä, että se oli rakentavaa ja auttaa minua kehittämään ohjelmaani voittavaksi ohjelmaksi. Pelkkä ”tosi hyvä show” –palaute, ei juurikaan auta sen kehittämisessä.

Viime viikko on mennyt lähestulkoon kokonaan teatteritreeneissä. Sen verran olen ehtinyt esiintymään, että torstain kenraaliharjoituksista syöksyin suoraan esittämään stand up:ia Lappeenrantaan. Vedin ensimmäistä kertaa viidentoista minuutin setin, se meni hienosti ja klubin järjestäjä Panu kehui kovasti, nyt on kuulemma lavaliikehdintä ja roolihahmo kohdallaan.

Tänään on siis Kesäyön unelman ensi-ilta. Odotan innolla lavalle pääsyä, tähän asti kokemus on ollut erittäin positiivinen. Olen kehittynyt esiintyjänä, oppinut uutta ohjaamisesta seuratessani Samin toimintaa ja oppinut esiintymään ryhmässä.

Tuo viimeinen kohta saattaa kuulostaa hieman erikoiselta, mutta kun esiintyy aina yksin ja on itse koko huomion keskipisteenä, vaatii vuoropuheluun totuttelu aikansa.